2020 lapkričio 21

Žiūrovų daugėjo ir stadionuose, ir prie ekranų


2020 metų A lygoje šį sezoną išaugo ir lankomumas, ir žiūrovų skaičius.

Šį sezoną A lygos rungtynėse vidutiniškai lankėsi po 589 žiūrovus. Tai yra geriausias rezultatas nuo 2014 metų.

Pastarąjį kartą 500 žiūrovų vidurkį A lyga buvo pasiekusi 2015 metais, kai rungtynes vidutiniškai stebėjo po 502 žiūrovus.

„Lietuvoje žmonės domisi futbolu, myli šį žaidimą, dėl to abejonių nebuvo niekada, – sakė A lygos prezidentas Janas Nevoina. – A lygos čempionato lygis auga, žmonės tai įvertina ir vis gausiau grįžta į stadionus. Rezultatai galėtų būti dar geresni, bet dėl COVID-19 taikyti žiūrovų skaičiaus ribojimai dažnai neleido į stadionus priimti tiek žmonių, kiek buvo norinčių. Tai, be abejo, ženkliai sumažino ir galimą sezono statistinį vidurkį.“

2020-ųjų A lygos istorinėje statistikoje 3 mačai liks be žiūrovų (įskaitant paskutines sezono rungtynes tarp„Žalgirio“ ir Marijampolės „Sūduvos“), 7 kartus komandoms teko laikytis 300 žiūrovų limito, 9 kartus – 700 ir 26 kartus – 1000.

„Sūduvos“ ir „Žalgirio“ tarpusavio mačai šiemet dėl COVID-19 nukentėjo labiausiai. Į vienerias rungtynes, kurioms taikytas 700 žiūrovų limitas, marijampoliečiai net nepardavinėjo bilietų, du kartus į rungtynes galėjo patekti tik 1 000 žiūrovų, o lemiamas sezono mačas vyks be žiūrovų.

Lankomiausia A lygos komanda išliko „Sūduva“, kurios rungtynes Marijampolėje vidutiniškai  stebėjo 723 žiūrovai. Antrąją vietą užėmė „Žalgiris“ (709), trečiąją – „Panevėžys“ (685), tačiau nuo jo tik simboliškai atsiliko Gargždų „Banga“ (682).

Šiais metais taip pat augo ne tik žiūrovų lankomumo skaičiai, bet ir rungtynių transliacijų žiūrovų kiekis.

Visas sužaistas rungtynes futbolo gerbėjai galėjo išvysti „YouTube“ platformoje, 57 rungtynės buvo tiesiogiai transliuojamos „Facebook“, o 45 mačai – per televiziją.

Televizijoje vidutinė rungtynių žiūrovų auditorija siekė 5527 žiūrovus, o vidutinė pasiekta auditorija buvo 27 811 žiūrovų. Populiariausiu maču televizijoje tapo „Žalgirio“ ir „Kauno Žalgirio“ rungtynės rugpjūčio 2-ąją. Tuomet mačą vidutiniškai stebėjo 21 200 žmonių, o bent akimirkai transliaciją buvo įsijungę 55 000 asmenų.

Rungtynių transliacijos „YouTube“ šiemet sulaukė vidutiniškai 8 543 peržiūrų ir tai yra net 3 838 peržiūromis daugiau nei 2019-aisiais. Vidutinis tiesioginių transliacijų „Facebook“ peržiūrų skaičius – 29 055.

„Džiaugiamės, kad transliacijų srityje lygai pavyko žengti didelį žingsnį į priekį, – sakė A lygos prezidentas Janas Nevoina. – Kiekviename ture bent vienerias rungtynes transliavome 4–6 kameromis, prieš mačą, per pertrauką ir po jo įvykiai su futbolo specialistais buvo analizuojami studijoje. Džiaugiamės, kad visa tai išvydo ir gerokai gausesnis nei anksčiau futbolo gerbėjų būrys.

Rungtynių transliacijų „Youtube“ peržiūrų skaičius beveik padvigubėjo. 2019 metais vos ketverios A lygos rungtynės surinko penkiaženklį peržiūrų skaičių ir nė karto jis nepasiekė 12 000. Šiemet rungtynių su penkiaženkliu peržiūrų skaičiumi buvo 15, o 4 kartus jis viršijo 20 000.“

Visose platformose žiūrimiausios buvo Marijampolės „Sūduvos“ rungtynės (vidutinė auditorija televizijoje – 7326 žiūrovai, vidutinis peržiūrų „YouTube“ skaičius – 10 809, vidutinis peržiūrų „Facebook“ skaičius – 33 257), mažai nuo jos atsiliko „Žalgiris“ (atitinkamai – 6926, 9646 ir 31 071) bei „Kauno Žalgiris“ (5307, 8696, 28436).

Kitaip pirmasis trejetas išsirikiavo tik pagal televizijos transliacijų pasiektą auditoriją. „Žalgirio“ rungtynes 2020-aisiais bent akimirkai vidutiniškai įsijungdavo 31 263 žmonės, „Kauno Žalgirio“ – 29 695, o „Sūduvos“ – 28 395.

Antrus metus iš eilės A lygos rungtynes transliavo Ukrainoje įsikūręs TV kanalas „Sport 1“, kurį gali matyti šios šalies, Latvijos, Estijos, Baltarusijos ir Moldovos gyventojai. Ukrainiečių televizija šiemet parodė 36 A lygos rungtynes.

Be to, 2020-aisiais 10 A lygos mačų išvydo Balkanų šalyse transliuojančios televizijos „Sport Klub“ žiūrovai.

„Esame labai patenkinti šių metų rungtynių transliacijų rezultatais. Analizuojame keleto pastarųjų metų duomenis, darome išvadas ir stengsimės, kad 2021-aisiais futbolo gerbėjus taip pat pasiektų kokybiškas produktas, o A lygos rungtynių žiūrovų skaičius dar labiau augtų“, – teigė A lygos prezidentas J. Nevoina.

alyga.lt informacija